Vi designer oplevelser og skaber rum

Rodkjær Event er et eventbureau. Ganske enkelt - uden så mange dikkedarer. Et eventbureau, der laver unikke events og kreative dekorationer. Fra de helt store mega events til de mere intime oplevelsesevents. Uanset omfang skaber vi events professionelt, ærligt og dynamisk.

Rodkjærs planeter og konfetti

Landsdækkende og professionelle

Når du arbejder sammen med Rodkjær Event, vil du kunne mærke, at vi er professionelle mennesker med humor og holdning. Vi er ambitiøse på dine vegne, udfordrer dig og vil hjælpe dig med at opnå resultater for din organisation eller virksomhed.

Siden 1999 har vi serviceret landets største og bedste virksomheder, storcentre og konferencehoteller med fester, events og dekorationer. Vi er kendte for at være på forkant med tendenser og levere gennemtænkte og gennemførte løsninger.
Vi holder til i et skønt hus i Solbjerg lidt syd for Aarhus. Her har vi administration, 1000 kvm lagerbygning og et stort kreativt værksted. Det store lager er et skatkammer fyldt til bristepunktet med alt lige fra barer og røde løbere til romerske søjler og springvand. Her er alt til jul og specialfremstillede elementer som et fodboldbord til 16 personer samt en 5 meter høj udgave af Big Ben. Alt i alt har vi ca. 1000 forskellige dekorationselementer på lager. Og det vi ikke har, kan vi skaffe eller fremstille.

Placeringen midt i landet gør, at vi kan være i alle afkroge af Danmark på omkring 3 timer. Og det gør vi gerne. For kernen af vores forretning er nemlig, at vi er fleksible og tilpasser os dig og de omgivelser, som du ønsker at være i.

Team Rodkjær Event

Vi er 10 fastansatte medarbejdere. Den faste stab består blandt andet af rådgivere, designere, projektledere, håndværkere, dekoratører og afviklere. Vi er et professionelt team af superdedikerede og ambitiøse medarbejdere, der til enhver tid går en ekstra mil for at nå i mål. Vi har vidt forskellige baggrunde og interesser, og vi tror på, at forskellig viden og erfaring skaber den grundlæggende dynamik, der har værdi for vores kunder.


Vi agerer altid med ærlighed og humor. Drivkraften for vores arbejde er glæden ved at være kreative, skabe oplevelser og udfordre os selv. Vi ved ikke alt om alt, men på nogle områder, er vi blandt dem, der ved mest.

Bæredygtighed og cirkulær økonomi

Vores cirkulære principper - om adfærd og handling

Vi agerer professionelt, ærligt og dynamisk. Det gælder også i forhold til vores forretningsmæssige og sociale ansvar. Vi ser det som en vigtig opgave konstant at udfordre vores kunder, leverandører og ikke mindst os selv i en bæredygtig retning, der understøtter ansvarlig adfærd og miljøhensyn. Hvis du vælger at tage mod udfordringen, så kan du blive klogere på vores måde at gøre det på herunder:

Den hidtil lineære “take, make, dispose”-model har været meget fremherskende ved events. Modellen er baseret på store mængder af billige, let tilgængelige materialer, varer, ressourcer og energi. Den tankegang udfordrer vi med det cirkulære paradigme; “reduce, reuse, recycle & rethink”.


Se videoen om opstarten på vores arbejde med cirkulære events:


Se video



Vi vandt prisen for 'Best sustainable event' til Danish Meeting & Event Award 2020. Det er en kæmpe anerkendelse for vores arbejde med bæredygtighed og cirkulær økonomi.


Af hjertet tak!


Design og indkøb

Vi tror på, at veldesignede løsninger er et vigtigt grundlag for at arbejde cirkulært, hvorfor design for disassembly-metoderne implementeres som standart i vores specialfremstillinger.

Vores dekorationer og designs har en høj grad af genbrugsmaterialer, hvorfor redesign og upcycling er en integreret del af vores værditilbud. Funktioner og ressourcer tænkes ind i alle designs. Hvis vi indkøber nye varer og materialer, tilstræber vi altid det mest ansvarlige valg med fokus på certificerede, økologiske, genanvendelige, bionedbrydelige, lokale og genbrugelige nyindkøb.

Vi ser de cirkulære principper som en mulighed for udvikle endnu mere specialiserede oplevelses- og rumdesigns.



FNs Verdensmål

Vi har valgt cirkulær økonomi som vores rettesnor for det bæredygtige arbejde. Andre arbejder med FNs verdensmål, og tingene går langt hen ad vejen hånd i hånd. Derfor er de to verdensmål vi arbejder mest med nr. 12: ansvarligt forbrug og produktion og nr. 17: partnerskaber for handling.




Almindelig god praksis - vidste du for eksempel, at…

  • vi har et stort fokus på levetidsforlængelse og upcycling. Det betyder at vores dekorationselementer kan leve og genbruges længst muligt, og når materialerne ikke længere kan anvendes i deres indkøbte funktion, genbruges de som oftes via specialdesigns på værkstedt. På den måde udfordrer vi os selv kreativt og minimerer samtid mængden af ressourcer, som ender på forbrændingen.
  • vi udfordrer altid os selv til at finde plastfrie alternativer? Særligt opmærksomme er vi på engangselementer som service, konfetti og balloner. Vi arbejder på at udfase engangselementer. Er plasten uundgåelig i forhold til opgaveløsningen, indsamler vi elementerne og bortskaffer til genanvendelse.
  • på vores domicil har vi en velorganiseret affaldssortering. Vi sorterer internt i 24 forskellige fraktioner, hvor 80% af ressourcerne genanvendes via kommunens renovationsordning.
  • vi i vores stor event designs har indbygget 10 bæredygtige indsatser, som er en del af pakken, når man arbejder med os.
  • hovedparten af vores træ i egenproducerede dekorationselementer er FSC-mærket? FSC er en forkortelse for “Forest Stewardship Council” og er en anerkendt, international non-profit medlemsorganisation. I en FSC-certificeret skov fældes der ikke flere træer, end naturen selv kan nå at reproducere på egen hånd. På den måde undgår man at udpine naturens ressourcer. FSC garanterer ydermere, at flora og fauna beskyttes, samt at arbejderne modtager undervisning, arbejder under sikre forhold og modtager en fair løn. Læs mere på  https://fsc.org





  • I værkstedet produceres i videst muligt omfang efter ‘design for disassembly’-principperne, der sikrer, at tingene kan skilles ad efter brug, så materialerne kan enten genbruges eller genanvendes.
  • vi er Refood-certificerede? Via Daka Refood indsamler og genanvender vi madaffald, så vigtige ressourcer ikke går til spilde. Det madaffald, vi indsamler, bruges i produktionen af biogas, et grønt og CO2-venligt alternativ til forbrænding. På den måde bliver madaffald brugt på en måde, der giver bedst mening miljømæssigt og økonomisk. Læs mere på https://www.refood.dk/dk/rfdk/om-daka-refood/
  • vi anvender LED-teknologi i vores lyskilder for at reducere energiforbruget og dermed vores aftryk på miljøet. LED er meget energieffektivt, og den positive effekt, det har på miljøet pga. dets lavere energiforbrug, er stærkt målbart sammenlignet med gammeldags lyskilder. LED udleder ikke lige så meget varme som en traditionel gløde- og/eller parlampe, hvorfor brugen af LED-pærer også tilgodeser sikkerheds- og brandhensyn.


Bæredygtighed er en dynamisk driver

Men vi er ikke fanatiske. Vi ved ikke alt om alting. Og lige som alle andre anerkender vi, at arbejdet med bæredygtighed er en dynamisk størrelse. Vores udgangspunkt er, at adfærd og handling er fundamentet. Og man kan være ganske sikker på, at alt, hvad vi gør, gør vi efter bedste evne med omtanke for natur og mennesker.


Rodkjær Event designer rum og skaber oplevelser

Event Design - rum og oplevelser

Rum
I vores store lager har vi stort set alle de elementer, der skal til for at skabe rum for oplevelser. Der er rekvisitter, møbler, inventar, barer, juleudsmykninger, props og temadekorationer. I produktionsværkstedet specialfremstiller vi alt mellem himmel og jord, som ikke lige findes på lageret.

I samarbejde med vores kunder udvikler vi design og dekorerer vi alt fra sportshaller, mødelokaler, centertorve, lagerhaller, scener, kantiner, messehaller, parkeringskældre, festtelte og butikker. Vi har dekorationer til enhver given lejlighed.
Oplevelser
Når vi designer events tager altid udgangspunkt i kvalitet, kreativitet og erfaring. Alle oplevelser designes efter vores kunders individuelle behov og ønsker, så oplevelsen passer til både til de fysiske rammer, men mest af alt til de mennesker eventet er til for.

Vores spidskompetence ligger i skabe totaloplevelser ved events som f.eks. firmafester, jubilæer, kick-offs, julefrokoster, fusioner, receptioner og produktlanceringer.
Festlig Rodkjær kamæleon
Tak for samarbejdet. I har været gode til at fornemme retningen, udfordre os, udvise imødekommenhed for alle vores 'last minute ændringer’ og endelig ramme skiven, da det gik løs. Vi var meget tilfredse med den service, som jeres team leverede. I var søde, effektive og fleksible, så stor ros til jer.


Trine Vallebo, Kommunernes Landsforening

Rodkjær Direktør Festlig Rodkjær Direktør
Mette Stasiak Hagelquist
COO
3114 3107
mette@rodkjaer.dk
Mette Stasiak Hagelquist
Administration, strategi, projektledelse

Lyst til at høre, hvordan vores kompetencer matcher dit behov? Kontakt os til en uforpligtende snak.

Vi er over 220 mennesker, der arbejder med viden, kreativitet og teknologi

Strategisk rådgivning Marketing & Reklame UX & Digital udvikling PR & kommunikation Rekruttering af ledere og specialister Event design